marca 09

polecam ten skrót, wrażenia po otwarciu drzwi - bezcenne :)

lutego 26

74g Białka
24g Węgli
16g Tłuszczu

to chyba nieźle co ?
a białka do wykonania tego przepisu znajdziecie TUTAJ

lutego 14

➡ Drugą grupą suplementów, którą omówimy w tej mini serii będą odżywki białkowe :) ❗️
Przede wszystkim zacznijmy od tego czym są białka i do czego nam służą?
Białko to podstawowy budulec wszystkich narządów w naszym organizmie,jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu a także wykazuje duże działanie anaboliczne.Gdy je zjadamy, ulegają w naszym organiźmie rozpadowi na mniejsze składniki czyli aminokwasy, które z kolei ulegają wchłanianiu w naszym organiźmie.
Aminokwasy możemy podzielić na grupę:
➡ aminokwasów egzogennych czyli niezbędnych, których ogranizm sam nie potrafi wytworzyć, i musimy je dostarczać z “zewnątrz” wykazują one największe działanie anaboliczne
➡ aminokwasów endogennych czyli takich, które organizm potrafi sam syntetyzować, a ich obecność jest wskazana natomiast nie konieczna

Czym jest białko w proszku i jakie mamy jego rodzaje?
Mleko składa się w 80% z kazeiny i w 20% z serwatki(z ang Whey). Białko w proszku powstaje z serwatki, w której podczas procesów filtracji dochodzi do usunięcia pewnych ilości tłuszczy oraz węglowodanów i w zależności od rodzaju filtracji powstają różne rodzaje białek serwatkowych.
Pierwszym z nich będzie:
✔koncentrat białka serwatkowego (z ang WPC czyli whey protein concentrat), który jest najprostszą a zarazem najtańszą wersją, zawiera on w swoim składnie od 65% do 80% białka na 100g,trawi się znacznie wolniej od izolatu i pozostałych frakcji
✔izolat białka serwatkowego (z ang WPI czyli whey protein isolate ), który ze względu na lepszy proces filtracji zawiera bardzo małą ilość węglowodanów oraz tłuszczy a dużą ilość białka bo aż od 80% do ponad 90% na 100g produktu i jego trawienie przebiega o wiele szybciej niż w przypadku koncentratu,
✔hydrolizat białka serwatkowego (z ang whey protein hydrolyzed), jest białkiem wstępnie strawionym zawierającym w składzie znikomą ilością tłuszczy i węglowodanów oraz cechuje się bardzo szybkim czasem trawienia.
✔Kazeina micelarnajest białkiem wolnowchłanialnym, zawierającym około do 80% białka na 100 g. Zapewnia stałe uwalnianie aminokwasów do krwi, co czyni ją dobrym antykatabolikiem. Ze względu na swój długi czas wchłaniania, jest świetnym rozwiązaniem podczas redukcji ponieważ powoduje uczucie sytości przez o wiele dłuższy czas niż standardowy koncentrat białka serwatkowego.
✔kazeinian wapnia jest gorszą frakcją białkową niż kazeinian wapnia,również ulega dłuższemu trawieniu
✔Albumina jaja kurzego jest białkiem o najwyższej jakości biologicznej, zawiera pełny profil aminokwasowy,jest uważana za najlepsze źródło białka działające anaboliczni.
✔a także wielofrakcjowe mixy białek zawierające różne rodzaje białek np.śladowe ilości izolatu oraz hydrolizatu a głównie składający się z koncentretu białka serwatkowego co powoduje różną wchłanialności białka
✔białko wołowe to hydrolizowane białko wytwarzane z mięsa wołowego cechujące się bardzo dużą zawartością białka na porcję,zawiera śladowe ilości węglowodanów oraz tłuszczy.

Po co suplementacja białka w proszku w diecie i kiedy stosować?
Najprościej rzecz ujmując jeżeli mamy problem z dostarczeniem odpowiedniej ilości białka z pożywienia bądź chcemy po prostu odpocząć od ciągłego jedzenia mięsa,jajek i innych produktów, białko w proszku idealnie się do tego nadaje ponieważ w łatwy sposób możemy “nabić” jego sporą ilość pijąc pysznego szejka.
Jego zwiększona ilość w okresie redukcji tkanki tłuszczowej niesie za sobą sporo korzyści ponieważ powoduje przyśpieszenie metabolizmu, zmniejszenie apetytu a także wywołuje powstawanie efektu termogenezy poposiłkowej czyli wytwarzaniu ciepła w organiźmie które przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej. Najwięcej ciepła w organizmie powstaje właśnie po spożyciu białek, ponieważ do ich spalania organizm potrzebuje wytworzyć jak najwięcej energii.
Porą którą mógłbym polecić na przyjmowanie białka serwatkowego to okres bezpośrednio po treningu.Jednak aby w pełni wykorzystać potencjał “okienka anabolicznego” warto również w celu lepszej absorpcji tych składników dodać węglowodany proste które w szybszy sposób spowodują transport białek na odbudowe
uszkodzonych włókien mięśniowych.Odżywkę Białkową możemy również stosować zaraz po przebudzeniu a także między posiłkami.

A więc czym powinniśmy się kierować kupując białka?
Wybierając białko powinnismy je dobierać odpowiednio do okresu w którym aktualnie się znajdujemy. W czasie budowania masy mięśniowej nie będziemy potrzebowali aż tak dobrej jakości białka serwatkowego jak izolat i w zupełności wystarczy koncentrat. Przy nadwyżce kalorycznej nie będzie konieczne
przejmowanie się dodatkową ilościa węglowodanów prostych z odżywki białkowej(koncentratu białka).Jeżeli jednak ktoś stawia na jakość oraz zależy mu na jak najszybszym transporcie białek
do odbudowy mięśni powinien postawić na izolat bądź nawet na lepsze frakcje białkowe, przede wszystkim podczas redukcji tkanki tłuszczowej gdzie będziemy unikać węglowodanów prostych.
Należy jednak pamiętać o tym, że suplementy białkowe nie mogą zastąpić diety, a jedynie ją wspomóc!

Cała oferta odżywek białkowych

lutego 13

tuż po tamtym filmiku przypomniałem sobie tę historię

lutego 12

obadajcie jak nam upłynęła jazda do Wrocławia na targi fitness i debiuty przy okazji link

LOKOWANE PRODUKTY

lutego 10

szukaj wśród naszej oferty Amixa

lutego 08

A więc ruszamy z mini serią poradników o suplach.
Na pierwszy rzut leci kreatyna :) ❗️
Jak wiadomo jest prawdopodobnie najskuteczniejszym suplementem i najbardziej przebadanym, który potrafi w dość
krótkim czasie zwiększyć siłe i wytrzymałość mięśni.

Czym jest i co robi kreatyna?
A więc jest związkiem cheminczmym, składającym się z 3 aminokwasów:argininy, glicyny oraz metioniny, który jest
produkowany w naszym organiźmie głównie w wątrobie.Kreatyna w połączeniu z fosforanem tworzy fosfokreatynę która po
przez rozpad w komórkach mięsniowych tworzy ATP czyli energię co powoduje jej dość szybkie uwalnianie a tym samym
zużywanie kreatyny, która wystarcza w czasie wysiłku maksymalnego dosłownie na 6 sekund.
Oznacza to że suplementacja sportowca w kreatynę jest praktycznie niezbędna i bez niej organizm nie potrafiłby
funkcjonować na pełnych obrotach.
Oczywiście kreatyna występuje w naturalnych produktach dostępnych w sklepach np.wołowina,ryby lecz ilości zawarte w tych produktach są niewielkie i żeby uzupełnić jej braki, musielibyśmy je jeść w bardzo dużych ilościach,dlatego najlepszym wyborem będzie właśnie suplementacja.

Jeśli chodzi o dawkowanie kreatyny “najbezpieczniejszą” ilością będzie codzienna suplementacja 3g-5g niezależnie czy
w danym dniu ćwiczymy czy też nie, byleby utrzymać w stałym stopniu jej działanie anaboliczne ,przyjmowanie natomiast większej ilości kreatyny nie ma większego sensu ponieważ nadmiar kreatyny ląduje w systemie kanalizacji miejskiej razem z moczem.
W dni nie treningowe możemy ją przyjmować rano na czczo bądź po posiłku natomiast w dni treningowe przyjmowanie
kreatyny najkorzystniej wypada w trakcie przyjmowania po skończonym treningu węglowodanów prostych co powoduje jej szybszy transport.

Obecnie mamy do dyspozycji różne formy kreatyn np.:monohydrat,jabłczan,oraz różnego rodzaju staki kreatynowe
zawierające wiele form kreatyn w składzie np.:wspomniany wcześniej
✔ monohydrat, oraz
✔ jabłczan a także
✔ wodorotlenek kreatyny,
✔ pirogronian kreatyny,
✔ chelat magnezowy kreatyny,
✔ alfaketoglutaran kreatyny,
✔ chlorowodorek kreatyny,
✔ ester etylowy kreatyny itd.

A więc czym powinniśmy się kierować kupując kreatyne?
Przede wszystkim jeśli mamy predyspozycje do gromadzenia dużej ilośći tkanki tłuszczowej oraz wody po
zjedzeniu węglowodanów prostych idźmy raczej w strone jabłczanu.
Natomiast jeśli nasz stopień wchłanialności obu tych kreatyn jest na niskim poziomie i nie odczujemy ich
działania możemy przetestować wspomniane staki kreatynowe bo będziemy mieć pewność że któraś z tych form na nas zadziała.

Zobacz bogatą ofertę kreatyn na naszym sklepie

stycznia 30

Takie cuda tylko w McFit !

W praktyce wygląda to tak, jest specjalna salka w której na wielkim telebimie leci workout (w kapitalnych sceneriach), a chętni sobie wchodzą na interesujące ich zajęcia.
Oferta jest naprawdę bogata, od lekkich brzuchów, po konkretne bootcampy.

Czytaj wicej »

stycznia 19

Pewnie każdy z Was by chciał sobie wdupcać słodycze i soczyste burgery i jednocześnie żeby to była “czysta” dieta ?
no to zobaczcie jak to sie robi !

gdzie to było kręcone
najwięcej “czystych” słodyczy

stycznia 18

oczywiście coś tam już wcześniej nagrywaliśmy, ale teraz pierwszy raz typowa nagrywka o niczym więc nazwaliśmy to vlog :)

p.s. witam w pierwszym wpisie od 3 lat :)